În ultimii ani a avut loc o transformare semnificativă în viața copiilor noștri. Am trecut de la simplul „orar școlar” la un calendar în toată regula, de tip „manager”, pentru copiii noștri. Cândva dedicate doar temelor pentru acasă și jocului, zilele sunt acum pline de o multitudine de activități care se întind pe întreaga săptămână.
Deși intențiile sunt nobile – cu toții ne dorim să le oferim copiilor noștri tot ceea ce viața are mai bun – este esențial să ne oprim și să reflectăm dacă am găsit echilibrul între un program aglomerat și nevoia lor de timp liber, relaxare și recreere.

Enigma stresului

În încercarea noastră de a le oferi copiilor noștri toate avantajele posibile, fiecare școală, profesor și părinte trebuie să se gândească la factorii de stres. Semnele de stres la copii, cum ar fi iritabilitatea, oboseala și anxietatea, se pot manifesta atunci când programul lor devine prea solicitant sau – uneori – nu se aliniază cu interesele lor… Este esențial să fim atenți la aceste semne și să încurajăm o comunicare deschisă pentru a-i ajuta să-și gestioneze timpul.

Cultivarea „specializării”

Deși curriculum-ul național joacă un rol crucial în educația unui copil, este la fel de important să recunoaștem valoarea activităților specializate care depășesc cadrul standardizat. Aceste activități pot cuprinde o gamă largă de interese, de la sport și artă la programe STEM și servicii în folosul comunității.

Activitățile specializate – cum ar fi cele de tip afterschool și enrichment – oferă mai multe avantaje semnificative și ar trebui încurajate. Acestea le permit copiilor să își exploreze pasiunile și talentele unice, descoperind adesea potențiale ascunse care nu pot fi pe deplin cultivate în cadrul orelor de școală. Aceste activități pot favoriza un sentiment profund de entuziasm și motivație, determinându-i pe copii să exceleze în domeniile care îi pasionează cu adevărat.

În plus, activitățile specializate încurajează creativitatea și inovarea. Acestea oferă o platformă prin care copiii pot să gândească „outside the box”, să rezolve probleme și să dezvolte abilități de gândire critică – toate acestea fiind abilități valoroase ce îi vor ajuta în viața de zi cu zi și care se extind dincolo de sala de clasă. Toate acestea sunt tematici care se află în centrul unei educații moderne.

Fiți alături de copilul dvs.

Importanța activităților suplimentare nu trebuie să dezechilibreze bunăstarea emoțională a copilului . Pentru a înțelege dacă programul copilului dvs. este prea încărcat este nevoie de o observație și de un ochi atent la semnele care pot indica faptul că are nevoie de mai mult timp liber. Iată câteva semne cheie și exemple care vă pot ajuta să evaluați dacă programul copilului dvs. este copleșitor. Observați dacă copilul dvs.:

  • lasă deoparte activitățile anterioare pe care le făcea cu ușurință, cum ar fi să deseneze, să joace un anumit joc sau să citească de unul singur;
  • răspunde mai repede la reacții emoționale decât în trecut sau manifestă frecvent schimbări de dispoziție, mai ales când se întoarce după o zi plină de activități;
  • obține note mai mici în ciuda performanțelor sale academice anterioare

Unele dintre aceste semne ar putea fi legate de un calendar prea încărcat și pot fi abordate deschis cu profesorii, familia extinsă și consilierul școlar.

 

Sprijinul nostru

La Școala Quantum încurajăm părinții și profesorii să fie reciproc conștienți de calendarele solicitante și de efectul acestora asupra bunăstării copilului. O modalitate de a oferi ajutor este de a sprijini gestionarea timpului la copii prin integrarea abilităților de gestionare a timpului în programele lor educaționale.
Instruim în mod activ elevii cu privire la utilizarea eficientă a calendarelor, a planificatoarelor și a listelor de sarcini. În plus, la Scoala Quantum promovăm prioritizarea sarcinilor, stabilirea obiectivelor și împărțirea sarcinilor în segmente ușor de gestionat.
Aceasta este modalitatea de a fi un exemplu, demonstrând practici eficiente de gestionare a timpului și oferind îndrumare elevilor care se confruntă cu dificultăți de gestionare a timpului.

O notă finală despre plictiseală și timpul „liber”

Părinții nu ar trebui să se teamă să își vadă copilul plictisit sau mai puțin „ocupat” decât alți copii.
De fapt, plictiseala este un catalizator puternic pentru creativitate. Permițându-le copiilor să experimenteze momente de plictiseală le poate stârni imaginația, încurajându-i să vină cu jocuri, povești sau proiecte artistice inventive. Aceste momente nestructurate oferă, de asemenea, o pauză foarte necesară din ritmul implacabil al vieții lor, permițându-le să-și reîncarce energiile și să fie pur și simplu copii.

Așadar, care este poziția noastră finală?

  • Încurajăm toți copiii să se implice în activități extracurriculare în funcție de propriile înclinații sau de sugestiile profesorilor, poate pe o perioadă mai scurtă de timp la început.
  • Creăm programe variate, neconvenționale, distractive, care pot menține atenția copiilor, încurajând în același timp timpul liber și joaca.
  • Sprijinim părinții și profesorii să nu uite cum trebuie monitorizată această sarcină suplimentară

 

Descoperă Programul avansat de enrichment „Descoperirea pasiunilor și modelarea gândirii”